WP_20130601_01120130601131150

Köpvillkor

Betalningsalternativ

För tillfället kan vi endast erbjuda förskotsbetalning till vårat bankkonto. Information om kontonummer och hur du går tillväga får du i webbshopen när du gör en beställning.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med posten eller Schenker som brev eller paket. Paket hämtas ut på närmsta utlämningsställe. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Större möbler har vi inte möjlighet att skicka utan dessa hämtas av kunden i vår fysiska butik i Gårdby. När du handlar i webbshopen står det ”endast avhämtning” på de möbler som omfattas av detta.

Leveranstid

Så fort pengarna är registrerade på vårt konto så skickar vi varan och då bör du få varan inom tre dagar. När det gäller möbler som omfattas av avhämtning så kommer vi skicka ett mail som talar om att du är välkommen att hämta dina varor, detta mail skickas så fort pengarna finns registrerade på vårt konto. Tid för avhämtning är måndag t.o.m. torsdag 16.00 – 19.00. Meddela gärna oss via mail när du tänkt komma och hämta.

Ångerrätt

Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i samma skick som när du fick den. Vill du returnera en vara står du själv för returfrakten. Först efter att vi mottagit varan och kontrollerat denna återbetalar vi varans värde (ej frakt och ev andra avgifter) till ditt konto inom 30 dagar. OBS! MEDDELA ALLTID OSS VIA MAIL, SMS ELLER TELEFON INNAN DU RETUNERAR EN VARA.

Garanti

Eftersom vi säljer begagnade varor så kan vi inte lämna någon garanti på produkterna. Var därför noga med att läsa igenom produktbeskrivningen och titta på alla bilder innan du köper en vara.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt frakt kostnad.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).